امکانات منطقه 22 تهران

امکانات منطقه ۲۲ تهران، پاسخگوی نیازهای یک شهر!

امکانات منطقه ۲۲ تهران، شامل کاربری های تفریحی، فرهنگی، تجاری، اداری، درمانی، آموزشی، مسکونی و ورزشی می گردد که می تواند نیاز یک شهر را برطرف کند. در ادامه به توضیح هر یک از این امکانات می پردازیم. با ما همراه باشید.

امکانات منطقه ۲۲ تهران

منطقه ۲۲ به عنوان بزرگترین منطقه پایتخت و به لحاظ دارا بودن آب و هوای بکر و مناسب، با هدف ایجاد الگویی نوین از شهرسازی نوین تاسیس گردید. هم چنین این منطقه در طرح تفصیلی عنوان ” قطب گردشگری تهران” را به خود اختصاص داده است. یکی از اهداف ایجاد این منطقه، جبران کمبودهای رفاهی مناطق دیگر بوده است. امکاناتی که یک منطقه را از حضور در مناطق دیگر شهر بی نیاز می کند، شامل دسترسی، مراکز خدماتی، رفاهی، ورزشی، آموزشی و … است که منطقه ۲۲ تهران این ویژگی را دارد.

محدوده منطقه 22 تهران

راه ها و دسترسی ها

منطقه ۲۲ از شمال به کوه های البرز، از شرق به منطقه ۵، از غرب به ورد آورد شمالی و از جنوب به برزگراه تهران- کرج می رسد. هم چنین دسترسی این منطقه از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه آزادگان، از جنوب به آزادراه تهران- کرج و از غرب به بافت های مسکونی می رسد. وجود ایستگاه متروی چیتگر نیز جهت جابجایی مسافرین در سطح شهر فعالیت مستمر دارد.

اماکن شاخص منطقه ۲۲

  • دریاچه مصنوعی چیتگر (دارای مساحتی به وسعت ۱۳۰ هکتار)
  • محور چهارباغ
  • پردیس سوارکاری
  • پارک جنگلی چیتگر
  • آبشار تهران
  • تله کابین
  • مونوریل
  • باغ ملی گیاهشناسی
  • شهربازی هزار و یک شهر
  • بنیاد علمی بین المللی علوم مغز و اعصاب

پارک جنگلی چیتگر

کاربری های مسکونی منطقه ۲۲

همانطور که اشاره کردیم، این منطقه با هدف جذب جمعیت و گردشگر تاسیس شده و با هدف تامین و جبران کمبودهای موجود در سایر مناطق، اقدام به ساخت برج های مسکونی فراوان نموده است. محله المپیک، یکی از قدیمیترین محله های این منطقه، از سال ها پیش شاهدد گسترش سایر محلات و شهرک های مسکونی در این منطقه بوده است.

همچنین بخونید  تفکیک سند مشاع برای هر مالک و مراحل قانونی آن

کاربری های تجاری- اداری

سرانه کاربری های اداری در برخی مناطق تهران به صفر میل می کند. این بدان معنی است که منطقه ۲۲ پتانسیل ایجاد میزان مناسبی از سرانه اداری در شمال غرب تهران را داشته و می تواند این نقص در پایتخت را پوشش دهد. هم چنین منطقه ۲۲ که به چیتگر معروف است، با ایجاد مال ها و مراکز تجاری متعدد، سعی در جذب انواع گردشگر و ایجاد قطب اقتصادی در پایتخت نموده است. مراکزی همچون ایران مال، برج های آرتمیس، پروژه لکسون، رزمال و … از شناخته شده ترین مراکز تجاری این محدوده می باشند که بعضا در مقیاس فرا منطقه ای فعالیت می نمایند.

ایران مال

برج های تجاری اداری آرتمیس

یکی از امکانات منطقه ۲۲، وجود مراکز تجاری- اداری است که دارای واحدهای متعدد جهت سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی بوده و نیز دارای پتانسیل های بالقوه بسیاری هستند. امکانات برج های آرتمیس لیستی از مهم ترین نیازهای یک گردشگر جهت گردش یک روزه است! به نحوی که شما می توانید یک روز کامل را بدون خستگی با متنوع ترین خدمات و چشم انداز عالی به دریاچه پر کنید. هم جواری بدون حد و مرز با ساحل شنی دریاچه چیتگر، این پروژه را از سایر مراکز موجود در این منطقه متمایز نموده است.

امکانات آرتمیس

سخن پایانی

منطقه ۲۲ تهران با دارا بودن امکانات بی نظیر رفاهی، تجاری، مسکونی، اداری و … با هدف ایجاد الگویی از شهرسازی نوین ایجاد شده و سعی در جبران کمبودها و نقص های موجود در سایر مناطق تهران دارد. در این نوشتار به انواع امکانات بزرگترین منطقه پایتخت پرداختیم. با سایر مقالات ما همراه باشید.

منبع: ویرگول

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.