ملک مسکونی تجاری

ملک تجاری مسکونی چه برتری نسبت به ملک مسکونی دارد؟

ملک تجاری مسکونی معمولا به املاک مسکونی دارای مجوز تجاری با فعالیت های خاص گویند که البته این فعالیت های باید از طرف شهرداری تعیین شده باشد. در این مقاله به تعریف این املاک پرداخته و شرایط انجام فعالیت در آن ها را بررسی خواهیم نمود.

ملک تجاری مسکونی

ملک تجاری مسکونی در واقع لفظ اشتباهی است که بین مردم، مصطلح شده است. به املاک مسکونی که قابلیت انجام مشاغل و کسب و کارهای خاص در آن ها وجود دارد. همانطور که می دانید، در یک ساختمان مسکونی، هیچ مالکی مجاز به فعالیت های پرتردد و ایجاد مزاحمت برای سایر همسایگان نیست. بعنوان مثال آرایشگاه، رستوران بیرون بر، استودیو و … مجوز فعالیت در ساختمان های مسکونی را ندارند. مالکانی (و نه مستاجر) که قصد ایجاد نوعی کسب و کار در محل زندگی خود را دارند، می توانند با توجه به ضوابط شهرداری و مراجعه حضوری به این نهاد مرجع همراه با مدارک هویتی خود و ملک مورد نظر، فعالیت های کم سر و صدا و بدون مزاحمتی همچون دفتر روزنامه و مجله، دفتر ازدواج و طلاق، دفتر اسناد رسمی، دفتر وکالت، مطب و  دفتر فنی مهندس، در محل سکونت خود ایجاد نمایند.

ملک مسکونی موقعیت اداری

برای آگاهی از فرایند استفاده غیر مسکونی از واحد مسکونی، به وبسایت شهرداری منطقه یا ناحیه محل سکونت خود مراجعه کرده و شرایط تغییر کاربری را جویا شوید. همچنین، البته گاهی منظور از ملک تجاری مسکونی، املاکی هستند که بخشی از آن ها دارای کاربری مسکونی و بخش دیگر آنها تجاری است. همانطور که اشاره کردیم، این اصطلاحات عام و رایج بین مردم، به موضوع خاصی اشاره می کند که البته برای کسی که از آن ها مطلع باشد، موضوع پیچیده ای نخواهد بود.

ملک مسکونی

ملک مسکونی، به ملکی گویند که با هدف سکونت خانوار طراحی و ساخته شده است. از این نوع کاربری صرفا می بایست در جهت سکونت استفاده کرد در غیر اینصورت (تبدیل آن به ملک تجاری مسکونی) با برخورد مراجع ذیربط روبرو خواهد بود. مگر اینکه فعالیت های خاصی که در بالا به آن ها اشاره شد، در آن انجام گیرد.

همچنین بخونید  مجله الکترونیک اتحادیه/مصاحبه نخست با جناب آقای محمدی نایب رییس محترم اتحادیه

ملک مسکونی

ملک تجاری

ملک تجاری بر خلاف ملک تجاری مسکونی، به طور قانونی و صد در صد برای تجارت و کسب و کار مورد بهره وری قرار گرفته و از سوی شهرداری دارای مجوز استفاده تجاری می باشد. با داشتن سند تجاری و متعلقات آن، مالک می تواند برای ملک مورد نظر، تبلیغ کرده و برای آن تابلو نصب نماید. هم چنین این نوع املاک دارای حق سرقفلی نیز می باشند و به فرد اجازه می دهد تا پس از سالها کسب و کار، اگر خواست جابجا شود، حاصل این همه سال جمع آوری مشتری ثابت و شناخته شدن را با خود به جای جدید منتقل نماید.

مطلب مرتبط: حق سرقفلی چیست؟ برای آگاهی از این موضوع بر روی لینک زیر کلیک کنید.

حق سرقفلی چیست؟

ملک تجاری

املاک تجاری آرتمیس

برج های تجاری و اداری آرتمیس چیتگر، به عنوان یک فرصت بزرگ برای سرمایه گذاری، مورد توجه بسیاری از افراد می باشد. واحدهای تجاری این برج ها، همگی دارای سند مالکیت شش دانگ تجاری بوده و با داشتن امکانات بی نظیر در این مجموعه، از تمامی سطح پایتخت، مخاطبان بی شماری را پذیرا هستند.

فضای-کریدور-آرتمیس

املاک تجاری آرتمیس

سخن پایانی

ملک تجاری مسکونی برخاسته از یک اصطلاح رایج بین عموم است که اشاره به املاک مسکونی دارد که از آن ها استفاده تجاری می شود. برای اینگونه املاک، معمولا یا باید به دنبال تغییر کاربری بود و یا با مجوز شهرداری به انجام برخی فعالیت های مجاز همچون مطب پزشک، دفتر روزنامه و … پرداخت. در این نوشتار به بیان تفاوت این املاک با املاک مسکونی و تجاری پرداختیم. برج های آرتمیس، خاص ترین پروژه منطقه ۲۲ به لحاظ داشتن همجواری مستقیم با حاشیه دریاچه چیتگر، امکانات رفاهی مختلف، بام سبز و … تبدیل به یکی از بهترین فرصت های سرمایه گذاری در زمینه تجاری و اداری می باشد. برای اطلاع از شرایط فروش و پیش فروش واحدها با ما تماس بگیرید.

همچنین بخونید  واحد اداری چیست و تفاوت سند اداری با موقعیت اداری

تماس با ما

تماس با بخش فروش آرتمیس

منبع : https://alobiz.com/

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.