واحد اداری چیست

واحد اداری چیست و تفاوت سند اداری با موقعیت اداری

واحد اداری چیست؟ همه چیز را درباره ملک اداری و تفاوت آن با ملک موقعیت اداری، مزایای مجتمع تجاری اداری و امکانات ویژه آن بخوانید.

سرانه واحد اداری یا همان ملک اداری در تهران و بخصوص در برخی از مناطق آن مانند منطقه ۲۲ بسیار کم می باشد. سرمایه گذاری روی این نوع املاک قطعا با سود مطلوبی همراه خواهد بود. در این نوشتار قصد داریم همه چیز را درباره ملک اداری بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

ملک اداری چیست

ملک اداری چیست

واحد اداری چیست؟

واحد اداری یا ملک اداری به ملکی گویند که از طرف شهرداری مجوز فعالیت اداری در آن صادر شده و افراد حقیقی یا حقوقی در آن به اشتغال می پردازند. این املاک به راحتی فعالیت اداری و حقوقی خود را حتی با وجود ارباب رجوع انجام داده و از سوی قانون، مجوز فعالیت رسمی دارد.

ملک موقعیت اداری

حتما تابحال شنیده و یا دیده اید که در آپارتمان مسکونی نیز برخی به فعالیت دفتری و اداری مشغولند. به این نوع املاک، اصطلاحا ملک موقعیت اداری گویند. زیرا آن واحد آپارتمان در موقعیتی قرار دارد که فعالیت اداری به شدت نیاز می باشد.

تفاوت ملک موقعیت اداری با واحد اداری چیست؟

ملک موقعیت اداری همان ملک مسکونی است که در ناحیه پرتردد و پرتراکمی واقع شده است. اگر این املاک در اختیار کاربری هایی همچون انتشارات، وکالت، دفتر قضا، دفتر ازدواج و طلاق، مطب و … قرار بگیرد، به دلیل فزاینده نبودن جمعیت، ممکن است تا مدتی کوتاه مشکلی پیش نیاید. اما خدماتی هم چون آرایشگری، گیم نت، فروشگاه و … به دلیل تردد زیاد، ممکن است برای همسایگان آزاردهنده باشد و در نهایت به اطلاع شهرداری برسد. البته شهرداری تمام املاک را به خوبی زیر نظر دارد و از هر گونه تخلف سریعا باخبر می شود اما اگر احتمالا این مساله از دید این مرجع مغفول بماند، به دلیل اطلاع سایرین ممکن است پلمپ شود.

همچنین بخونید  ملک شمالی یا جنوبی؟ کدام مرغوب تر و گران تر است؟

واحد اداری رو به دریاچه

لازم به ذکر است که در صورت فک پلمپ، جریمه های سنگینی به عهده فرد خواهد بود. ذکر این نکته ضروریست که اگر صاحب کسب و کار، صاحب خانه نیز باشد، امکان ایجاد برخی فعالیت های کم تردد را تحت شرایط و ضوابط خاص خواهد داشت اما فرد مستاجر اقدام به راه اندازی کسب و کار کند، قطعا جریمه خواهد شد.

تفاوت سند اداری و تجاری

تفاوت سند اداری و تجاری در فعالیتی است که مجوز به انجام آن صادر شده است. هم چنین ملک دارای سند تجاری، دارای حق سرقفلی نیز بوده و حق نصب تابلو را نیز دارد. همین موضوع سبب تفاوت قیمت ملک اداری با مسکونی شده است، به نحوی که ملک اداری تا چند درصد گرانتر از ملک مسکونی است.

تفاوت ملک اداری و تجاری

تفاوت ملک اداری و تجاری

سند اداری چیست

سند اداری چیست؟

مجتمع اداری چیست؟

پس از اینکه دانستیم واحد اداری چیست لازم است به این نکته بپردازیم که مجتمع اداری چه تفاوتی با واحد اداری دارد؟ به مجموعه چند واحد اداری در طبقات مختلف و در کنار هم، مجتمع اداری گویند. این واحدها با داشتن سند رسمی اداری، دارای امکاناتی هم چون نصب تابلو، امکان تبلیغات و … هستند.

مجتمع اداری تجاری آرتمیس

مجتمع اداری تجاری آرتمیس

مجتمع اداری تجاری

به مجموعه ای از واحد های تجاری و اداری که در طبقات مختلف و در کنار یکدیگر، این مجموعه را تشکیل می دهند، مجتمع اداری تجاری گویند. معمولا این مجموعه ها امکانات ویژه ای نیاز دارند و فرصتی ویژه نیز می آفرینند. بعنوان مثال اغلب سرمایه گذاران و کسبه، ترجیح می دهند فضایی را برای کار و فروش در نظر بگیرند که بتوانند در یک مجموعه به فعالیت بپردازند. یک مجتمع اداری تجاری می تواند امکانات ویژه ای همچون خدمات رفاهی تفریحی را شامل شود. به این ترتیب هم واحد های تجاری و هم واحد های خدماتی به رونق یکدیگر کمک خواهند کرد. هم چنین این فرصت برای کارمندان اداری سایر طبقات به وجود خواهد آمد که بتوانند تایم استراحت و … را در این فضاها بگذرانند و بازدهی کارمندان بالاتر رود.

همچنین بخونید  محاسبه قدر السهم واحد تجاری و مسکونی و تعریف دقیق آن

طبقات اداری آرتمیس

طبقات اداری آرتمیس

سخن پایانی

در این نوشتار بررسی کردیم که واحد اداری چیست؟ واحد اداری یا همان ملک اداری، به ملکی گویند که در آن فعالیت های اداری و دفتری انجام می گیرد. سند این نوع املاک با سند تجاری و مسکونی متفاوت است. طبق عرف در ملک مسکونی موقعیت اداری نیز فعالیت های اداری صورت می گیرد اما این نوع فعالیت مورد تایید شهرداری و مراجع ذیربط نمی باشد. صاحبان کسب و کارهای جدی تر و رسمی تر روی املاک اداری سرمایه گذاری می کنند تا با خیال راحت به فعالیت بپردازند. وجود فعالیت در مجتمع اداری تجاری به رونق کسب و کار کمک ویژه ای خواهد کرد، به طوریکه بازدهی کارمندان در حد خوبی بالاتر می رود. مجتمع اداری تجاری آرتمیس یکی از بهترین فرصت های سرمایه گذاری در زمینه اداری و تجاری است که در غرب تهران به عنوان قطب جاذب جمعیت عمل کرده و آینده درخشانی خواهد داشت.

منبع: https://melkamooz.com/

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.