طبقه بالای پاساژ

ریسک سرمایه گذاری در طبقه بالای پاساژ با توجه به پاخور مغازه

چه کاربری هایی در طبقه بالای پاساژ و مراکز خرید، سود آوری دارد؟ آیا پاخور مغازه در طبقات بالاتر مجتمع تجاری کاهش می یابد؟

معمولا افراد بعد از زدن مغازه انتظار دارند سیل عظیم مشتری به سمت آن ها سرازیر شده و آمار فروششان به سرعت بالا رود! به همین علت اکثرا به دنبال مغازه هایی حتی الامکان در نبش خیابان، جلوی در دانشگاه یا ایستگاه مترو و … هستند. این دسته از افراد معمولا دارای سرمایه بسیار زیادی هستند که طبیعتا می توانند در ایده آل ترین حالت ممکن، به نمونه های یاد شده دست یابند. اما ما در این نوشتار به آن دسته از افرادی که سرمایه متوسطی دارند، متناسبا مواردی را برای سرمایه گذاری معرفی می کنیم. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که آیا طبقه بالای پاساژ، می تواند مکان خوبی برای سرمایه گذاری یا زدن مغازه باشد؟ آیا مغازه در طبقات بالاتر مجتمع های تجاری تفریحی، پاخور خوبی دارند یا نه؟ پس با ما همراه باشید….

طبقه بالای پاساژ چقدر برای سرمایه گذاری مورد اعتماد است؟

خب در درجه اول باید از شما بپرسیم که مهم ترین هدفتان از مغازه زدن در مراکز خرید چیست؟ فروش بیشتر؟ تاسیس برند شخصی؟ رقابت با سایر هم صنفان؟ اگر به دنبال فروش هستید، فقط کافیست یک مکان ثابت برای داد و ستد داشته باشید. یک نکته مهم این است که در دنیای آنلاین امروزی، شما قادر هستید مشتریان خود را توسط ابزار الکترونیکی به دست آورده و آن ها را وفادار نمایید. سپس برای مراجعه حضوری ترغیبشان کنید. این کار به شما کمک می کند حتی با داشتن سرمایه نه چندان زیاد و داشتن کسب و کار در طبقه بالای پاساژ نیز بتوانید سود خوبی به دست آورید.

همچنین بخونید  ملک شمالی یا جنوبی؟ کدام مرغوب تر و گران تر است؟

اصلی به نام پاخور مغازه!

درست است! پاخور مغازه حرف اول را برای جذب مشتری می زند. اما صرفا پاخور فیزیکی داشتن، مربوط می شود به دهه پیش. یعنی پیش از این فقط مشتری های حضوری می توانستند برای صاحب مغازه سود آوری داشته باشند. امروزه شاهد این هستیم که حتی بسیاری از برندهای معروف نیز، صاحب مغازه هایی با مساحت کم و نقاط کور پاساژ ها هستند. اما همین برندها با تبلیغات فراوان و ارائه کیفیت خوب کالا یا خدمات، مشتریان بسیاری داشته و اکثریت را راضی نگه داشته اند.

نکته دیگر اینکه کاربری شما نیز در این امر مهم است. اگر شما صاحب طلا فروشی هستید، باید بدانید که اتفاقا بهتر است خیلی در معرض دید و دسترس نباشید! پس طبقه بالای پاساژ برای شما انتخاب خوبی هم می تواند باشد. یا به یاد داشته باشید که اگر با مشتریان خود به خوبی ارتباط گرفته اید (چه حضوری، چه مجازی) آن ها واحد شما را به یاد خواهند داشت. بنابراین نگران پیدا شدنتان نباشید!

اهمیت مراکز خرید

بهتر است اطراف پله برقی و آسانسور طبقه بالای پاساژ باشید!

این درست است که شما طبقه بالای پاساژ را به عنوان محل مغازه خود انتخاب کرده اید. اما اگر زرنگ باشید و زودتر از بقیه واحدی را رزرو کنید، می توانید روی واحد های اطراف پله برقی و آسانسور هم حساب باز کنید. با اینکار شما یک تصویر ذهنی قوی برای مشتری خود ساخته اید. آدرس دهی از کنار راه های دسترسی به طبقات بالاتر، راحت تر خواهد بود. شنیدن مشابه این جملات روزمره نیز اثباتی بر این مدعاست: “از آسانسور که پیاده شدی دو واحد برو دست چپ”

راه های تضمینی جذب مشتری

جدا از اینکه شما در درجه اول باید ویترین خوبی برای مغازه یا واحد خدماتی خود داشته باشید، بهتر است راه های جذب مشتری را نیز بلد باشید. این کار به سودآوری شما کمک شایانی خواهد کرد. اگر درباره این موضوع، اطلاعات کافی ندارید، پیشنهاد میکنیم مقاله زیر را بخوانید:

همچنین بخونید  محاسبه قدر السهم واحد تجاری و مسکونی و تعریف دقیق آن

👈 راه های جذب مشتری 

راه های جذب مشتری

در نهایت باید بدانید طبقه بالای پاساژ ممکن است از نظر برخی افراد ریسک در سرمایه گذاری باشد، اما برخی پتانسیل ها در بعضی مراکز خرید وجود دارد که سبب می شود طبقات بالاتر رونق بیشتری هم داشته باشند. مانند شهربازی، سالن ورزشی و …

در طبقات بالای پاساژ ها چه می گذرد؟

معمولا پاساژ هایی که کمی مجهزتر از سایرین باشند، تا طبقات آخر نیز بازدید کننده دارند. برخی از مجموعه های تجاری تفریحی مانند پروژه تجاری اداری آرتمیس نیز دارای الگوی کم نظیر در معماری و امکانات خاص تفریحی است. این موضوع باعث می شود افراد برای استفاده از مکان های تفریحی و فرهنگی واقع در طبقات بالاتر، به واحد های تجاری آن طبقات نیز سر بزنند و جدا از مشتریان مجازی، تبدیل به مشتریان واقعی حضوری نیز می شوند.

طراحی طبقه بالای برج های آرتمیس

طراحی طبقه بالای برج های آرتمیس

پلان طبقه سوم برج های آرتمیس

همان طور که در پلان طبقه سوم برج های آرتمیس مشاهده می کنید، فضاهای تفریحی نیز در این طبقه وجود دارند و باعث جذب مشتری و جمعیت می گردند.

سخن پایانی

از آنچه گفته شد، به این نتیجه می رسیم که پاخور بودن مغازه در دنیای آنلاین امروزی، به معنی بودن در بر خیابان ولیعصر یا راسته بازار فلان نیست! بلکه جذب مشتری امروزه از طرق دیگری انجام می شود. صاحبان سرمایه نیاز دارند یک مکان ثابت به عنوان پایگاه فیزیکی در ناحیه ای تجاری داشته باشند و بعد در اقدامات تکمیلی، از راه های جذب مشتری در فضای مجازی نیز این روند را طی کنند.امروزه دسترسی اتوبانی جهت رسیدن به یک مجتمع تجاری، برای مشتریان اولویت اول است. همچنین، مردم دوست دارند اگر برای خرید به جایی می روند، بتوانند به آسانی در همانجا غذا بخورند و یا به سینما بروند و سرگرم شوند. برج های آرتمیس منطقه ۲۲ تمامی این اهداف را تامین می کند و در خدمت سرمایه داران گرامی می باشد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.