ملک تجاری شیک

راهنمای کامل خرید ملک تجاری با بودجه های مختلف

در این نوشتار به ارائه راهنمای خرید ملک تجاری با توجه به شرایط، انواع و سند آن و تفاوت آن با سند تجاری مسکونی می پردازیم. یکی از مناسب ترین راه ها برای افزایش یا پس انداز سرمایه، خرید ملک تجاری است. در این نوشتار با هم به بررسی ملک تجاری، ویژگی های آن و روش خرید آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

ملک تجاری چیست ؟

ملک تجاری، نوعی ساختمان و بنا است که با هدف کسب و تجارت ایجاد شده است و یا یک واحد صنفی در آن به فعالیت می پردازد. این بناها دارای سند تجاری بوده، حق نصب تابلو دارند و دارای حق سرقفلی نیز هستند.

انواع ملک تجاری

در خرید ملک تجاری باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

اول از همه باید به سند آن توجه کنید. باید برای این کار حواستان باشد که ملک سند رسمی داشته و مفاصا حساب مالیاتی، عوارض شهرداری، مفاصا حساب تامین اجتماعی و اتحادیه صنفی بالا دستی این واحد تجاری موجود باشد. نقص در وجود هر یک از این ها ممکن است در خرید ملک تجاری، اختلال ایجاد نماید. هم چنین گواهی پایان کار شهرداری، عدم اشاعه با یک ملک مسکونی و هویت فروشنده نیز از عواملی هستند که پیش از بستن قرارداد خرید ملک تجاری باید مورد توجه قرار گیرد.

بعنوان یک توضیح کلی درباره مواردی که ذکر شد، باید بگوییم عدم اشاعه با یک ملک مسکونی، به این معنی است که معمولا بیشتر املاک تجاری همراه با یک ملک مسکونی احداث می شوند، لذا به مشاعات آن توجه کنید تا بعدا دچار گرفتاری نشوید. هم چنین هویت فروشنده نیز باید به گونه ای باشد که مشخص شود، مالک بوده و در صورتیکه با وکالت مالک اقدام به فروش می نماید، باید تمامی مدارک دال بر این موضوع را ارائه دهد.

همچنین بخونید  مجله الکترونیک اتحادیه/مصاحبه نخست با جناب آقای محمدی نایب رییس محترم اتحادیه

خرید ملک تجاری در پاساژ

احراز کاربری تجاری

ممکن است برخی از املاک تجاری، در حال فعالیت تجاری بوده ولی از کاربری تجاری به صورت مستند برخوردار نباشند. پس توجه کنید قبل از معامله حتما کاربری ملک را بررسی نمایید تا اطمینان حاصل نمایید ملک تجاری باشد.

امکان تغییر شغل

اگر داخل قرارداد مالک و مستاجر قید شده باشد که این ملک به شغل معینی اجاره داده می شود، مستاجر باید در همان شغل فعالیت کرده و حق تغییر شغل ندارد.

کاربری ملک تجاری

تفاوت قیمت ملک تجاری با مسکونی

ضمن نکاتی که درباره قیمت خرید ملک تجاری گفته شد، تفاوت قیمت ملک تجاری با مسکونی در چند سال اخیر کمتر شده است. هر چند در بعضی نقاط شناخته شده شهر مانند خیابان جمهوری ممکن است قیمت ملک تجاری ۱۰ برابر قیمت ملک مسکونی باشد اما این مورد برای تمام املاک تجاری صدق نمی کند. یک سری عوامل و فاکتورها نیز بر این موضوع اثرگذار است. مواردی که در ذیل به آن ها اشاره می کنیم، از عواملی هستند که قیمت ملک تجاری را مشخص می کند.

⭕️ مطلب مرتبط: آینده املاک تجاری بعد از کرونا چگونه خواهد بود؟

آینده املاک تجاری

پاخور بودن

همانطور که می دانید، مغازه ای که پاخور خوبی داشته باشد، طبیعتا مشتری و سودآوری بیشتری نیز دارد. مثلا مغازه در پاساژ علاءالدین قاعدتا پاخور بهتری به نسبت پاساژ موبایل در یک خیابان فرعی دارد. البته پاخور بودن به معنی شلوغ بودن فضای اطراف آن ملک تجاری نیست. بلکه تعداد بازدید مشتری واقعی از آن واحد تجاری هدف است.

خرید ملک تجاری پاخور

⭕️ مطلب مرتبط: آیا سرمایه گذاری در طبقه بالای پاساژ سوددهی دارد؟ پاخور مغازه در طبقات بالاتر چگونه است؟ بر روی لینک زیر کلیک کنید.

طبقه بالای پاساژ

محله و طبقه اجتماعی ساکن در آن

معمولا محله و مردمی که در آن زندگی می کنند، عامل تعیین کننده برای خرید واحد تجاری و حتی نوع کاربری آن خواهند بود. سطح مالی افراد محله اطراف یک واحد تجاری، می تواند حتی روی قیمت خرید ملک تجاری نیز تاثیر گذار باشد. بعنوان مثال خرید یک مغازه در منطقه ۱ تهران ممکن است بودجه بسیار زیادی بخواهد، اما در عوض می توان شاهد خرید افراد متمول تر نیز از آن واحد تجاری بود. این الزاما به معنی گرانتر فروختن اقلام و کالاها نیست، بلکه می توان گفت برای برخی مشاغل مانند مشاور املاک، می تواند میزان سود خدمات را بالاتر در نظر گرفت.

همچنین بخونید  📣📣جلسه تودیع و معارفه مدیران محترم هیئت مدیره و بازرسین محترم اتحادیه تعاونی های مسکن نمونه رسا برگزار شد .

تاثیر نوع کاربری بر رهن و خرید ملک تجاری

تاثیر تراکم ملک در خرید ملک تجاری

تراکمی که به یک زمین تجاری از سوی شهرداری تعلق می گیرد، از عوامل تاثیرگذار بر قیمت خرید ملک تجاری خواهد بود. به این معنی که معمولا هر چه میزان تراکم بیشتری به آن زمین تعلق گیرد، قیمت متر مربع آن بیشتر خواهد بود.

تاثیر طول بر در خرید ملک تجاری

طول بر و تعداد دهانه یک ملک تجاری نیز بر قیمت آن موثر است. هر چه طول بر بیشتر باشد، قدرت خدمات دهی و فروش نیز بیشتر خواهد شد. شما می توانید با توجه به بودجه موجود خود، میزان بر مورد نظر را انتخاب نمایید.

میزان قابلیت اجرای ویترینتاثیر طول بر خرید ملک تجاری

این فاکتور ارتباط تنگاتنگی با طول بر دارد. هر چقدر شما قدرت بیشتری در نشان دادن ویترین داشته باشید، مشتریان بیشتری را جذب خواهید کرد و این قدرت فروش شما را افزایش می دهد.

⭕️ بیشتر بخوانید: آیا می دانید حق سرقفلی چیست و چگونه خرید و فروش می شود؟ مقاله زیر را بخوانید.

حق سرقفلی چیست؟

خرید ملک تجاری در منطقه ۲۲ تهران

منطقه ۲۲ تهران، منطقه توسعه شهری و قطب جذب ساکنین بسیاری خواهد بود. از آنجا که این منطقه دارای پتانسیل های طبیعی و دسترسی های عالی بسیاری است، یکی از مناطق خوب برای سرمایه گذاری در تهران می باشد.

خرید ملک تجاری در برج آرتمیس منطقه 22

برج تجاری آرتمیس چیتگر

قیمت تجاری آرتمیس چیتگر

برج های آرتمیس در منطقه ۲۲ تهران، با چشم انداز منحصر به فرد رو به دریاچه چیتگر، آب و هوای فوق العاده همراه با دسترسی های عالی به سطح شهر و امکانات فوق العاده کامل، یکی از مجموعه های قوی برای سرمایه گذاری و خرید ملک تجاری می باشد. برای اطلاع از قیمت واحد های فروشی و واحد های پیش فروش با کارشناسان ۲۴ ساعته این مجموعه تماس حاصل فرمایید. به این منظور، بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

تماس با ما

سخن پایانی

ملک تجاری، همانطور که اگر درست اداره شوند، دارای سود بسیار خواهد بود، اما هنگام خرید ملک تجاری باید دقت کنید تا همه جوانب کار را بسنجید تا بتوانید به سود دلخواه دست یابید.  در این نوشتار، ما به مواردی چند درباره ویژگی های این نوع ملک اشاره کردیم، مانند ویژگی های سند تجاری، ویژگی های فیزیکی آن و … که امیدواریم مفید بوده باشد. با ما همراه باشید…

همچنین بخونید  ملک تجاری مسکونی چه برتری نسبت به ملک مسکونی دارد؟

منبع: https://edalatsara.com/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D9%84%DA%A9-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C/

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.